Mijn Werkwijze

Je bedrijf ontzorgen met een geautomatiseerde boekhouding

Met Administratie G. Helmus verzorg ik de boekhouding en financiële administratie voor kleine en grote ondernemingen zoals zzp’ers, mkb-ondernemers en vennootschappen. Dankzij mijn geautomatiseerde werkwijze kan ik als ‘boekhouder 2.0’ bedrijven in heel Nederland ontzorgen, los van hun locatie. Vaak werk ik dan ook vanuit mijn eigen kantoor. Bij sommige grote ondernemingen kom ik nog altijd aan huis.

Persoonlijke kennismaking

Persoonlijke kennismaking

Overweeg je mij in te schakelen voor de boekhouding of administratie van je onderneming? Dan maken we eerst een afspraak voor een persoonlijke kennismaking. We kijken samen wat voor jouw onderneming de meest effectieve werkwijze is, bespreken wat je aan mij gaat uitbesteden en maken duidelijke afspraken over tarieven. Overleg en advies zijn bij deze prijs inbegrepen. Gaan we over tot samenwerking, dan mag je mij dus altijd bellen of mailen als je vragen hebt, zonder dat er een teller gaat lopen. Zo weet je precies waar je aan toe bent en word je niet achteraf verrast met een hogere factuur.

Samenwerking met specialisten

Samenwerking met specialisten

Heb je specialistische vragen? Ik werk samen met diverse experts in de financiële en juridische sector, zoals een fiscalist en een juridisch adviseur. Dit heeft voor jou als groot voordeel dat je niet zelf op zoek hoeft naar een oplossing. Als jouw vaste aanspreekpunt zorg ik dat je vragen deskundig worden beantwoord door een specialist. Je kunt dus voor meerdere disciplines bij mij terecht en dat is wel zo makkelijk!

Efficiënte automatische verwerking

Efficiënte automatische verwerking

De tijd van facturen printen en ze in een ordner verzamelen ligt achter ons. Ik werk zoveel mogelijk volledig digitaal met softwarepakket CASH. Voordeel van deze vergaande automatisering is dat je boekhouding uiterst efficiënt, veilig en foutloos wordt verwerkt. Bij handmatig overtikken is een foutje immers zó gemaakt. Dit slimme boekhoudsysteem geeft je daarbij ongekende mogelijkheden op het gebied van efficiency, inzicht en overzicht.

Gebruiksvriendelijk automatiseren met CASH

“Het soepel laten lopen en automatiseren van processen fascineert mij. Tijdens mijn loopbaan werkte ik met veel verschillende softwarepakketten voor boekhouding, salarisverwerking, fiscale aangiftes en het genereren van rapporten. Een leerzaam traject dat mij liet zien wat op het gebied van automatisering écht belangrijk is voor een onderneming. Voor mijn eigen administratiekantoor gebruik ik het efficiënte en gebruiksvriendelijke softwarepakket CASH. Een keuze waarover ook mijn klanten erg tevreden zijn.”

Enkele voorbeelden van wat CASH automatisch voor je kan doen

  • Verwerken van je inkoopfacturen, verkoopfacturen, bankgegevens en aangiftes.
  • Automatisch inboeken van in CASH aangemaakte facturen.
  • Automatisch verwerken van bankmutaties via een koppeling met jouw bank.
  • Inlezen en ter fiattering aanbieden van inkoopfacturen die je als pdf mailt naar een speciaal e-mailadres.
  • Verwerken van betalingen in je boekhouding: ik maak met de ingelezen inkoopfacturen een betaaladvieslijst aan (een SEPA-bestand dat jij kunt importeren in telebankieren), jij geeft je akkoord en autoriseert de betaling, en CASH verwerkt deze automatisch in je boekhouding.
  • Versturen van aangiftes via een koppeling met de Belastingdienst.
  • Met de handige app (de CASHapp) op je telefoon heb je bovendien overal inzicht in je gegevens.

Automatisering heeft enkel voordelen

Deze grondige automatisering van je administratie garandeert een snelle, veilige en efficiënte manier van werken die de kans op fouten verkleint. Het systeem leest je facturen immers automatisch in, waardoor per ongeluk een verkeerd cijfer intikken of twee getallen omdraaien niet meer mogelijk is. Ook signaleert het pakket automatisch ‘spookfacturen’ van fraudeurs.

In het systeem zijn je gegevens zorgvuldig geregistreerd en volledig up-to-date. Ik kan je administratie dagelijks automatisch bijwerken en meteen het laatste overzicht voor je uitdraaien. Zo heb je altijd inzicht in je actuele uitgaven, inkomsten, omzet en andere gegevens. Doordat je in je eigen account kunt meekijken, heb je ook zelf altijd overzicht. Je logt eenvoudig in via de homepagina van mijn website en hoeft dus geen extra programma op je computer te installeren.

Was een boekhouder vroeger vooral bezig met administratieve handelingen, zoals het invoeren van bonnetjes en facturen, nu besteed ik die tijd aan actief meedenken met jouw onderneming. Ik controleer alle gegevens, houd het overzicht, analyseer de cijfers, signaleer afwijkingen en merk trends op. Waar nodig stel ik vragen, koppel ik informatie naar jou terug en geef ik je tips en adviezen waarmee je op kosten kunt besparen.

Administratie G. Helmus
Jadelaan 117
2132 XZ Hoofddorp
T +31 (0)6 25 02 34 32
E administratie@ghelmus.nl 

Privacyverklaring

NL34 ABNA 0400 6115 97
BTW: NL002075379B79
KvK: 343 22 844